Logo VŠECHNY-AUTOŠKOLY.cz MENU
 
VŠECHNY-AUTOŠKOLY.cz » poradna / diskuze

Poradna / diskuze 

Návrat zpět do sekce Pro autoškoly


Autoškoly - Poradna

Sekce Poradna v rámci webu VŠECHNY-AUTOSKOŠKOLY.cz slouží pro jakékoliv Vaše dotazy týkající se oblasti autoškol. Na Váš dotaz vložený do diskuze mohou odpovědět provozovatelé českých autoškol nebo ostatní uživatelé těchto stránek. Tato poradna je vhodná zejména pro dotazy z oblasti autoškol, předpisů, pravidel silničního provozu, bodového systému, řidičských oprávnění, řidičských průkazů apod. Máte-li jakýkoliv související dotaz, neváhejte vložit nový příspěvek. Odpověď na Váš dotaz může posloužit i dalším.

Výpis příspěvků v diskuzi:

styl zobrazení: kompletní, tabulkový

vložit nový příspěvek

Nalezeno 1769 témat, zobrazena strana 17 z 118



 
  • Od: Matěj ( ) Jak dlouho se může autoškola dělat (a jak dlouho může kurz zůstat otevřený)?
    Já začal dělat autoškolu v 18 letech, v srpnu 2017.
    Ve škole jsem byl příšerný. Jízdy jsem nedělal moc často a neučil jsem se na jízdy. Tyto jízdy jsem dělal až do konce května 2018.

    Pak jsem odjel do Anglie kvůli letní práci a já se pak z trapasu bál znovu se ve škole ukázat. Už je to víc jak 4 roky a můj kurz zůstává otevřený, protože jsem se tak dlouho bál ukázat a celou tu dobu jsem se vůbec neučil.

    Je za něco takového nějaký těžký finanční trest nebo tak? Vzhledem k tomu, že instruktor je příbuzný rodinné známé, a ta známost mi nic neřekla, že by mi něco hrozilo. Mám strach.

    Mám se něčeho obávat, když je to otevřené tak dlouho? Já totiž od spousty lidí slyšel že se může dělat jen 1 rok.

    REAGOVAT
    Vloženo 5. října 2021 (19:01) uživatelem Matěj ( ) z IP adresy 109.224.XX.XX
    [zobrazit celé vlákno samostatně]
    • Od: Petr RE: Jak dlouho se může autoškola dělat (a jak dlouho může kurz zůstat otevřený)?
      Dobrý den, doba výuky a výcviku v autoškole není dána, takže můžete pokračovat. Trochu bych počítal s tím, že bude chtít provozovatel doplatit adekvátní částku navíc, jelikož cena bude dnes zcela jistě vyšší a přerušil jste ji z vlastní vůle.

      REAGOVAT
      Vloženo 11. října 2021 (17:46) uživatelem Petr z IP adresy 93.153.XX.XXX
 
  • Od: Monika Zouharová Autoskola testy online
    Ahoj, pristi tyden budu zacinat delat autoskolu na skupinu B. Kde najdu nejlepsi online testy na B. Nekde kde jsou vsechny otazky pristupne dekuji.

    REAGOVAT
    Vloženo 9. října 2021 (10:44) uživatelem Monika Zouharová z IP adresy 194.228.XX.XXX
    [zobrazit celé vlákno samostatně]
 
  • Od: Ada ( ) 3 jízda
    Zdravím chci se jen zeptat. Je normální při 3-tí jízdě v autoškole jet hned na dálnici a chtít po řidiči aby jel skoro 140km/h ? Kord když řidič před autoškolou volant nikdy nedržel ani v ruce

    REAGOVAT
    Vloženo 6. října 2021 (09:07) uživatelem Ada ( ) z IP adresy 46.23.XX.XX
    [zobrazit celé vlákno samostatně]
    • Od: vlastík RE: 3 jízda
      Je to nesmysl.

      REAGOVAT
      Vloženo 8. října 2021 (10:21) uživatelem vlastík z IP adresy 46.135.XX.XXX
 
  • Od: Kateřina (kt****ov@gm****com) Kondiční jízdy v SUV?
    Dobrý den,

    nevíte někdo, která autoškola má ve vozovém parku SUV?

    Potřebovala bych kondiční jízdy v tomto typu auta.

    Děkuji

    REAGOVAT
    Vloženo 6. října 2021 (17:09) uživatelem Kateřina (kt****ov@gm****com) z IP adresy 92.38.X.XX
    [zobrazit celé vlákno samostatně]
    • Od: Kateřina (kt****ov@gm****com) RE: Kondiční jízdy v SUV?
      Jen doplním jde o Liberec.

      REAGOVAT
      Vloženo 6. října 2021 (17:11) uživatelem Kateřina (kt****ov@gm****com) z IP adresy 92.38.X.XX
 
  • Od: Jenicek84 pneumatiky
    Ahoj, s jakou značkou zimních pneumatik jste spokojeni?

    REAGOVAT
    Vloženo 27. září 2021 (09:41) uživatelem Jenicek84 z IP adresy 109.105.XX.XX
    [zobrazit celé vlákno samostatně]
    • Od: přema ( ) RE: pneumatiky
      vybírám podle ukazatele spotřeby A-E a ukazatele přilnavosti A-E snažím se najít AA případně BB nebo CA a CB nehledím na značku, ale na cenu zatím mě tyto ukazatele nezklamaly. mám levné "neznačkové" pneu, ono to co se u nás zdá značkové je tomu jinde ve světě jinak a kupovat si pirelli a sponzorovat tím F 1 nemusím

      REAGOVAT
      Vloženo 30. září 2021 (12:54) uživatelem přema ( ) z IP adresy 109.105.XX.XX
      • Od: jenicek84 RE: RE: pneumatiky
        Já tomu právě moc nerozumím, proto jsem chtěl poradit co koupit. Mám Passata B5,5 , není to úplně novota, ale i tak bych to nerad někde trefil. Taky nepotřebuju nějaký značky.

        REAGOVAT
        Vloženo 5. října 2021 (13:50) uživatelem jenicek84 z IP adresy 109.105.XX.XX
        • Od: Thomaaas RE: RE: RE: pneumatiky
          Jendo, pokud tomu moc nerozumíš, zajeť do pneuservisu, oni ti poradí. A pokud jsi zdatný na netu, tak na pneumatiky.cz mají super popisky a články o veškerém obutí.

          REAGOVAT
          Vloženo 5. října 2021 (21:32) uživatelem Thomaaas z IP adresy 109.105.XX.XX
 
  • Od: Vlastík Učitel OSVČ
    Dotaz na učitele co jezdí na sebe ohledně daní. Budu jezdit na sebe a ještě nemám jasno ohledně placení daní, otázka zní, vyplatí se paušální daň ? Láká mě u této varianty možnost mít vše v jednom a vyhnout se tak daňovému přiznání a čerpáním ostatních výhod s tím spojeným. Díky

    REAGOVAT
    Vloženo 11. září 2021 (14:33) uživatelem Vlastík z IP adresy 86.49.XXX.XX
    [zobrazit celé vlákno samostatně]
    • Od: Renata Zmidlochová ( ) RE: Učitel OSVČ
      Dobrý den, pokud nepotřebujete uplatňovat daňové slevy na děti, krev, penzijko atd. Tak je paušál výhoda.

      REAGOVAT
      Vloženo 2. října 2021 (20:52) uživatelem Renata Zmidlochová ( ) z IP adresy 185.136.XXX.X
 
  • Od: Přema (h**a2@se****.cz) platnost značky
    Dobrý den,
    Zajímá mne platnost značky :Zóna IP 25A ale pouze s vyznačenou značkou IP 13b Parkoviště s parkovacím kotoučem.
    (kdysi značka D14a) Na netu jsem našel, že tato značka byla zrušena , dle
    Jako samostatná varianta zavedena vyhláškou č. 100/1975 Sb., účinnou od 1. 1. 1976. Současně byly jako samostatné vzory uvedeny značka Zóna s omezeným stáním a Konec zóny s omezeným stáním, na kterých byl obdobný symbol parkovacího kotouče, tyto zónové značky byly od 1. 1. 1990 vyhláškou č. 99/1989 Sb. vypuštěny.

    Tedy zajímá mne jestli se jedná o platnou značku, na netu jsem našel pouze 1 obdobnou a to zde:
    https://www.vbites.cz/mestsky-urad-a-samosprava/mestska-policie/informace-pro-motoristy-parkovani-ve-meste
    u nás je pouze Parkoviště s kotoučem. doplněno textem MAX 2H Po-PA 7-17h Stání na vyhrazených místech.
    Tato cedule je umístěna před křižovatkou, následně za křižovatkou jsou parkovací místa označené podle mne další neplatnou značkou parkoviště, ale nikoliv značkou IP 11b Parkoviště (kolmé nebo šikmé stání) Ale asi starší verzí kde je P a u něj hřeben, neboli namalovány chlívky do šikma.(kdysi D12B)

    Zajímá mne zda-li je platná značka zóny a pokud ano, jestli značka P s hřebenem jí je nadřazená (i když je asi také neplatná).
    Dále v zóně jsou značky zákazu stání a u značky IP13B která je tedy na zónové značce je uvedeno :
    Dopravní značka „Parkoviště s parkovacím kotoučem“ (č. IP 13b) ukončuje platnost značek „Zákaz zastavení“ (č. B 8) „Zákaz stání“ (č. B 29).
    To by tedy znamenalo, že v zóně se smí stát na zákazu stání, a nebo jsou zákazy stání nadřazené zóně?
    Tedy by měla být nadřazeno zóně i P s hřebenem. Dále se v zóně vyskytuje P k+R tedy značka IP 13e .

    REAGOVAT
    Vloženo 30. září 2021 (12:46) uživatelem Přema (h**a2@se****.cz) z IP adresy 109.105.XX.XX
    [zobrazit celé vlákno samostatně]
 
  • Od: Bar ( ) Parkovani s privesem
    Dobry den chtěl bych se zeptat mam osobní automobil sirka 170cm délka 5m a prives sirka 2,5m a délka 5m ,souprava do3,5t muzu parkovat pres 7pruhu nebo čtyři i kdybych prives odpojil tak zaberu min 3parkovny místa namalovaný cary pro osobní auta neni značeno žádné omezeni viz obr. Jinak ani nejde na parkovišti zaparkovat dekuji

    REAGOVAT
    Vloženo 30. září 2021 (08:46) uživatelem Bar ( ) z IP adresy 78.80.XXX.XX
    [zobrazit celé vlákno samostatně]
 
  • Od: Magda (majd********ga12@em****cz) Otazka
    Příspěvek vložený ke konkrétní autoškole - Autoškola Koruna, Ústí nad Labem- Krásné Březno

    Dobrý den chtěla bych se zeptat jestli bych se přihlásila na vaší autoskolu tak kdy bych začala jízdy a ostatní?

    REAGOVAT
    Vloženo 27. září 2021 (08:52) uživatelem Magda (majd********ga12@em****cz) z IP adresy 109.202.XX.XXX
    [zobrazit celé vlákno samostatně]
 
  • Od: Miloslav Květoň ( ) Sajdkara
    Můžu s oprávněním B1 řídit motorku s postranním vozíkem o objemu 750

    REAGOVAT
    Vloženo 22. září 2021 (10:29) uživatelem Miloslav Květoň ( ) z IP adresy 37.188.XXX.XXX
    [zobrazit celé vlákno samostatně]
 
  • Od: Slavis Neudělal jsem 2 krát jízdy při žádosti o vrácení Ř. P za alkohol
    Dobrý den. Dělal jsem autoškolu kvůli vrácení Ř. P za alkohol, testy jsem udělal, ale jízdy na dva možné pokusy ne. Musím teď vše podstoupit znova, lékaře, psychotesty,abych se mohl přihlásit do autoškoly a je to časově náko omezený ? Děkuji za odpověď.

    REAGOVAT
    Vloženo 20. září 2021 (18:36) uživatelem Slavis z IP adresy 95.82.XXX.XXX
    [zobrazit celé vlákno samostatně]
 
  • Od: Jirkal ( ) Parkování s kartou ZTP
    Dnes jsem dostal upomínku od MP Karviná ze stojím na ZTP moc dlouho .Manzelka ma platný parkovací prukaz do roku 2027 ma 3 stupen .Parkoviště je jedine u naseho domu. Je pravda ze tam nekdy stoji i 2 dny nez jedeme k lekari.Ale nikde jsem nenasel jak dlouho tam muzu stat.Bylo mi receno ze ma vystoupit a potom odjed.

    REAGOVAT
    Vloženo 14. září 2021 (15:30) uživatelem Jirkal ( ) z IP adresy 94.113.XXX.XXX
    [zobrazit celé vlákno samostatně]
    • Od: Odpověd RE: Parkování s kartou ZTP
      Dobrý den,
      není od Vás řečeno jak je parkoviště označené, ale předpokládám že se jedná o svislou dopravní značku IP12 (parkoviště) s vyznačením symbolu osoby na vozíku bez vyznačené registrační značky a bez časového omezení, hlavně také doplněnou i vodorovným dopravním značením. Tudíž z významu značky může na tomto místě zastavit a stát pouze ten, kdo má pro zmíněné úkony potřebné oprávnění. Přejdeme ke znění zákona, kde značka IP12 cituji "Vyhrazené parkoviště- značka označuje místo, kde je dovoleno zastavení a stání pouze některých vozidel...............", z toho vyplývá i to, že zákon 361/2000Sb. § 2 písmeno n) přesně vymezuje že "stát znamená uvést vozidlo do klidu nad dobu dovolenou pro zastavení". Doba není ničím časově omezená, jestli nejsou jiné okolnosti jako zákaz zastavení např z důvodu čištění komunikace atd, můžete na místě stát klidně i týden a MP v tuto chvíli se dopouští protiprávního jednání.

      REAGOVAT
      Vloženo 17. září 2021 (19:54) uživatelem Odpověd z IP adresy 88.103.XXX.XXX
 
  • Od: Mirka Parkování v obytné zóně
    Bydlím v obytné zóně. Neustále nám sousedka parkuje u vrátek, kde není parkovací místo, protože parkovací místa jsou obsazená. ( má volnou garáž, dvůr, neparkuje na své straně ulice a ještě parkuje v protisměru - u svého vjezdu si nezaparkuje). Upozornila jsem jí, že to není parkovací místo. Odpověděla mi, že v ulici není žádná značka, která by upozornila, kde je parkovací místo. Silnice je asfaltová, parkovací místa jsou vydlážděná šedými a červenými kostkami. Je potřeba osazovat značky v obytné zóně, když od pohledu je zřejmé, co je a co není parkovací místo? Jak mám postupovat, aby nám tam neparkovala? Někdy se stává, že tam zaparkuje i její návštěva tak šikovně, že nám zablokuje přístup do vrátek.

    REAGOVAT
    Vloženo 11. března 2018 (18:38) uživatelem Mirka z IP adresy 37.188.XXX.X
    [zobrazit celé vlákno samostatně]
    • Od: Autoškola Tomek ( ) RE: Parkování v obytné zóně
      V obytné zóně se smí parkovat pouze na místech označených jako parkoviště na ostatních pouze zastavit a blokovat vjezd je zakázano všude

      REAGOVAT
      Vloženo 12. března 2018 (20:19) uživatelem Autoškola Tomek ( ) z IP adresy 188.75.XXX.XX
      • Od: Haunter RE: RE: Parkování v obytné zóně
        Dobrý den. A jak musí být značeno parkoviště? Stačí jen červené kostky nebo musí být i svislá značka?

        REAGOVAT
        Vloženo 6. září 2021 (21:20) uživatelem Haunter z IP adresy 185.219.XXX.XXX
        • Od: Vlastík RE: RE: RE: Parkování v obytné zóně
          I značka !

          REAGOVAT
          Vloženo 11. září 2021 (14:37) uživatelem Vlastík z IP adresy 86.49.XXX.XX
          • Od: haunter ( ) RE: RE: RE: RE: Parkování v obytné zóně
            V obytné zóně? Někde v zákoně jsem četl, že tam stačí jen "viditelně označené" nebo něco na ten způsob, což červená zámková dlažba vesměs je.

            REAGOVAT
            Vloženo 12. září 2021 (07:02) uživatelem haunter ( ) z IP adresy 78.80.XXX.XX
 
  • Od: Anonym Placení komisaře
    Chtěla bych se zeptat, když jsem zaplatila komisaře (700kč) a testy jsem neudělá, tudíž jsem se k jizdam nedostala. Tak příště si budu platit jenom testy nebo zase 700kč za komisaře kterého jsem minule nevyužila ale zaplatila

    REAGOVAT
    Vloženo 9. září 2021 (16:12) uživatelem Anonym z IP adresy 37.48.XX.XX
    [zobrazit celé vlákno samostatně]
    • Od: autoskola neumann ( ) RE: Placení komisaře
      jen 100,-

      REAGOVAT
      Vloženo 9. září 2021 (17:20) uživatelem autoskola neumann ( ) z IP adresy 78.80.XXX.XX
      • Od: anonym RE: RE: Placení komisaře
        Děkuji moc za odpověď

        REAGOVAT
        Vloženo 9. září 2021 (17:31) uživatelem anonym z IP adresy 37.48.XX.XX
 
  • Od: bata61 ( ) obytná zóna
    Dobrý den.Značka "KONEC OBYTNÉ ZÓNY",podle vyhlášky nahrazuje dopravní značku DEJ PŘEDNOST V JÍZDĚ.Ptám se proč tato značka(dej přednost) není ke značce "Konec obytné zóny" instalována a jen ji nahrazuje? Většina řidičů totiž vůbec neví,že tato značka nahrazuje značku "dej přednost" a vjíždějí do křižovatky s tím,že na ní platí přednost zprava!! Ptal jsem se asi 40 lidí a jen 1 věděl,že značka "konec OZ" nahrazuje značku "dej přednost v jízdě",ostatní upřednostňovali přednost zprava.Přiznám se,že já taky.Kdyby tam byla i značka,"dej přednost",tak je vše vyřešeno.Podle mě by tak ubylo dopravních nehod a různých nebezpečných situací.Ruku na srdce,věděli jste i Vy ostatní,že když není křižovatka označena,která je hlavní a je tam jen značka "konec obytné zóny",že nemáte přednost zprava?

    REAGOVAT
    Vloženo 30. května 2014 (20:07) uživatelem bata61 ( ) z IP adresy 89.29.XX.XXX
    [zobrazit celé vlákno samostatně]
    • Od: Jaroslav Němec ( ) RE: obytná zóna
      Dobrý den,
      v zákoně o pozemních komunikacích není nikde napsáno, že dopravní značka "Konec obytné zóny" nahrazuje dopravní značku "Dej přednost v jízdě". Neplatí zde ani přednost z prava, neboť při výjezdu z obytné zóny musí vždy řidič dávat přednost všem vozidlům jedoucím po jiné pozemní komunikaci.
      Vysvětlení proč se musí dávat přednost při výjezdu z obytné zóny je velice jednoduché a najdete ho v zákoně 361/2000 Sb. v § 23 odst.1. Pro jistotu ho zde cituji zákon
      § 23
      Vjíždění na pozemní komunikaci
      (1) Při vjíždění z místa ležícího mimo pozemní komunikaci na pozemní komunikacimusí dát řidič přednost v jízdě vozidlům nebo jezdcům na zvířatech jedoucím po pozemní komunikaci nebo organizovanému útvaru chodců nebo průvodcům hnaných zvířat se zvířaty jdoucím po pozemní komunikaci. To platí i při vjíždění z účelové pozemní komunikace nebo ze stezky pro cyklisty nebo z obytné nebo pěší zóny na jinou pozemní komunikaci.

      REAGOVAT
      Vloženo 1. června 2014 (19:03) uživatelem Jaroslav Němec ( ) z IP adresy 213.226.XXX.XX
      Tento příspěvek vložila Autoškola Němec, Humpolec - http://www.autoskolahumpolec.cz
      • Od: Jan ( ) RE: RE: obytná zóna
        Dobrý den. Takže když je pěší zóna součástí hlavní silnice a končí na úrovni křižovatky ve tvaru T kde je zleva značka Stůj dej přednost v jízdě musím těmto účastníkům dát přednost?

        REAGOVAT
        Vloženo 21. listopadu 2019 (12:07) uživatelem Jan ( ) z IP adresy 90.176.XXX.XXX
        • Od: Jirka RE: RE: RE: obytná zóna
          Ano, je to tak. Obytná zóna odpovídá vjezdu z místa mimo komunikaci.

          REAGOVAT
          Vloženo 1. září 2021 (13:22) uživatelem Jirka z IP adresy 93.99.XXX.XXX
      • Od: bata61 ( ) RE: RE: obytná zóna
        Musím reagovat na vaši odpověď.Píšete,že není nikde psáno,že dopravní značka "konec obytné zóny" nahrazuje DZ "dej přednost v jízdě" a musím Vám oponovat.Tady je výňatek z článku-
        Při vyjíždění z obytné zóny na jinou pozemní komunikaci musí dát řidič přednost v jízdě vozidlům
        jedoucím po pozemní komunikaci - § 23 zákona o provozu na pozemních komunikacích, to znamená, že DZ "Konec obytné zóny" nahrazuje DZ "Dej přednost v jízdě". V prostoru obytné zóny v místech neoznačených křížení komunikací i nadále platí pravidlo pravé ruky. A tady je odkaz z kterého čerpám.Tak kde je vlastně pravda?? http://sumpersky.rej.cz/clanky/obytna-zona/

        REAGOVAT
        Vloženo 1. června 2014 (22:06) uživatelem bata61 ( ) z IP adresy 89.29.XX.XXX
        • Od: Petr Chvátal ( ) RE: RE: RE: obytná zóna
          Dobrý den, kolega má pravdu. V zákoně o nahrazení nic není. To, že to někdo napsal do nějakého článku, neznamená, že je to pravda.

          REAGOVAT
          Vloženo 2. června 2014 (16:33) uživatelem Petr Chvátal ( ) z IP adresy 37.48.XX.XXX
          • Od: bata61 ( ) RE: RE: RE: RE: obytná zóna
            Dobrý den,díky za reakci.To jsem potřeboval vědět.Takže 100% při vyjíždění z OBYTNÉ ZÓNY musím dát přednost opravdu všem i tomu co naproti mě z vedlejší ulice odbočuje vlevo? Takže pravidlo o přednosti při odbočování vlevo v tomto případě neplatí?? Každý řidič,kterého jsem se na to ptal,až na jednu vyjímku neměl o tomto pravidle ani páru a všichni mluvili při vyjíždění z OZ o přednosti zprava.A to byli mezi něma i řidiči z povolání.Samozřejmě máte pravdu jako instruktor v autoškole,ale zajímalo by mne,proč tohle nikdo neví a každý mluví o přednosti zprava?

            REAGOVAT
            Vloženo 2. června 2014 (16:58) uživatelem bata61 ( ) z IP adresy 89.29.XX.XXX
            • Od: Petr Chvátal ( ) RE: RE: RE: RE: RE: obytná zóna
              Berte to tak, jako by jste vyjížděli z parkoviště. Je to území ležící mimo pozemní komunikaci. Takže dáváte přednost úplně všem. I těm, kteří odbočují proti Vám vlevo. Proč to neznají netuším. Třeba tady v Brně jsou komisaři na tohle dost přísní a žáky za to, že se nerozhlíhnou ze zkoušky vyhodí. Což je podle mě správné.

              REAGOVAT
              Vloženo 2. června 2014 (17:51) uživatelem Petr Chvátal ( ) z IP adresy 37.48.XX.XXX
              • Od: bata61 ( ) RE: RE: RE: RE: RE: RE: obytná zóna
                Tak díky za odpověď.Já už asi tuším proč to někteří řidiči nevědí.Ptal jsem se totiž kolegů řidičů v mém věku (40-50 let),neptal jsem se řidičů mladších.Ti mladší to asi vědí,protože za nás,když jsme dělali ŘP,tak taková značka vůbec nebyla, zrovna jsem se díval do pravidel silničního provozu-vyhláškač.100/1975 Sb.,a tato značka tam opravdu není.Takže,my starší řidiči to opravdu nemůžeme vědět,pokud někteří nebyli na přezkoušení apod.Podle mě by bylo nejlepší,kdyby byla u značky "KONEC OBYTNÉ ZÓNY" nějaká dodatková tabulka,nebo značka upozorňující na přednost "VŠECH" vozidel.Jak totiž mají starší řidiči brát význam této značky,když vidí tuto značku poprvé až v praxi? Ale,bohužel,my s tím asi nic neuděláme.Jen jsem chtěl znát názor odborníka z autoškoly.Díky.

                REAGOVAT
                Vloženo 2. června 2014 (18:23) uživatelem bata61 ( ) z IP adresy 89.29.XX.XXX
                • Od: Milan Ptáčník RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: obytná zóna
                  Dobrý den, také přidám trochu do mlýna. Z mého pohledu samotný výjezd z obytné zóny je jasný, horší je, že pokud jedete po silnici a vidíte křižovatku, přirozeně brzdíte a dáváte přednost zprava. Až když už stojíte vidíte, že za rohem začíná obytná zóna, takže tedy můžete jet. Mezitím prakticky bezdůvodně brzdíte a ohrožujete provoz na hlavní silnici, ze které ale při sebelepší vůli nerozeznáte, že se jedná o výjezd z obytné zóny, přednost zprava, či prostě jen chybí dopravní značení!

                  REAGOVAT
                  Vloženo 13. července 2015 (20:36) uživatelem Milan Ptáčník z IP adresy 46.135.XX.X
                  • Od: Karel ( ) RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: obytná zóna
                    Přesně tak, musim s pánem souhlasit. A mnohdy (zejména v Rakousku) se setkávám s tím, že jedu po "hlavní" silnici, která ovšem není (záměrně) označená a auta přijíždějící zprava tam mají trojúhlelník. A co potom?
                    Další kapitolou je jestli mám dát přednost zprava někomu, kdo přijíždí v protisměru jednosměrky.

                    REAGOVAT
                    Vloženo 11. prosince 2015 (16:52) uživatelem Karel ( ) z IP adresy 217.195.XXX.XX
                    • Od: Jirka RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: obytná zóna
                      Část A: Chyba je na straně správce komunika. Dle předpisů lze použít značku Dej přednost, buď to v kombinaci s hlavní silnicí, nebo ke zdůraznění již nastalé skutečnosti (i bez ní by tam byl přednost).
                      Část B: v případě nehody by to byla vina obou. Vy jste nedal přednost z prava, on jel v protisměru. S dobrým právníkem by platil pouze pokutu za jízdu v protisměru a nehody by šla za Vámi. Vás nemá zajímat, co kdo dělá špatně. Pokud nejste na hlavní, dáváte přednost zprava.

                      REAGOVAT
                      Vloženo 1. září 2021 (13:30) uživatelem Jirka z IP adresy 93.99.XXX.XXX
                  • Od: sveny RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: obytná zóna
                    to je přesně ten problém , u nás je ta obytná zona v jednosměrné ulici ,tudíž ani při příjezdu ke křižovatce za rohem nevidíte ceduli začátek obytné zony a ta co je na té vedlejší komunikaci ukončuje je asi 10 m před výjezdem takže o ní taky nevíte zvlát když je z vaše pohledu obráceně. samozřejmě kdo to tam nezná tak zastaví a dává přednost zprava a ten druhý zase čeká až projedete. no zmatek

                    REAGOVAT
                    Vloženo 24. ledna 2018 (18:20) uživatelem sveny z IP adresy 94.112.XX.XX
                    • Od: Jirka RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: obytná zóna
                      Ale to mluvíme o neschopnosti úředníků. Značka obytné zóny je právě proto povinna i při jednosměrce.

                      REAGOVAT
                      Vloženo 1. září 2021 (13:25) uživatelem Jirka z IP adresy 93.99.XXX.XXX
    • Od: David RE: obytná zóna
      Ano, věděl jsem to. Zákon 361, je to tam, podle mě je to základní věc,kterou každý řidič musí znát.

      REAGOVAT
      Vloženo 25. ledna 2018 (19:12) uživatelem David z IP adresy 82.100.XX.XXX
        • Od: Jaroslav Němec ( ) RE: RE: RE: obytná zóna
          Dopravní značka "konec obytné zóny" nemůže nahrazovat značku "dej přednost v jízdě"!!! Výjezd z obytné zóny se nepovažuje za křižovatku, je to úplně stejné jako by jste vyjížděl třeba z pole, lesa nebo garáže na pozemní komunikaci. Ve vyhlášce č.30/1991 značka "dej přednost v jízdě!" (č. P 4), která označuje vedlejší pozemní komunikaci. Jelikož výjezd z obytné zony není křižovatka, nemůže tam být ani vedlejší pozemní komunikace!!!

          REAGOVAT
          Vloženo 29. září 2014 (10:55) uživatelem Jaroslav Němec ( ) z IP adresy 213.226.XXX.XX
          • Od: jaroslav ( ) RE: RE: RE: RE: obytná zóna
            dobrý den,ve městě kde žiju je cedule přednost z prava a hned první ulice za ní je konec obytné zony,jak si to mam vysvětlit.děkuji

            REAGOVAT
            Vloženo 12. prosince 2016 (12:29) uživatelem jaroslav ( ) z IP adresy 88.101.XXX.XXX
    • Od: Jakub (or***rt@ce*****.cz) RE: obytná zóna
      Dobrý den, rád bych se zeptal na případ křižovatky kde jeden směr je vjezd / výjezd ( konec ) obytné zóny - řádně označen začátkem / koncem obytné zóny a zároveň jsou nakresleny na vozovce příčné pruhy v každém ze čtyř směrů křižovatky. Tedy i ze směru obytné zóny. V pravidlech jsem našel jen definici příčné čáry. " Vodorovná dopravní značka „Příčná čára souvislá“ vyznačuje hranici křižovatky. Značky lze užít pro vyznačení místa pro zastavení vozidla v prostoru křižovatky." Což všichni řidiči považují za pravidlo pravé ruky. Má tedy řidič přijíždějící z obytné zóny přednost, protože je tam ta příčná čáry k němu v levém směru? Děkuji. Domnívám se, že by neměl mít přednost. Všichni řidiči však tam tak jezdí. Děkuji

      REAGOVAT
      Vloženo 2. září 2016 (16:46) uživatelem Jakub (or***rt@ce*****.cz) z IP adresy 46.174.XXX.XX


Nalezeno 1769 témat, zobrazena strana 17 z 118



Vložení nového příspěvku:

Pro vložení nového příspěvku do Diskuze prosím klikněte zde.