POZOR, následující hodnocení je více než rok staré:
Nechápu zdejší poslední 5-ti hvězdičkovou recenzi.
Jak zde již dříve bylo zmíněno v předchozích recenzích, výcvik a testy u této autoškoly nebyli úplně v "pořádku" (nebo alespoň dle standartních norem pro běžného žáka autoškoly). Kurz jako takový platíte ještě vůbec předtím, než majitele vidíte, přihláška je hozena do schránky k jeho domu (kde má zároveň i "sídlo" své firmy). Výuka teorie proběhne celkem 3x v části přestavěné garáže majitele, ale probere se v rámci autoškoly, co je třeba (samozřejmě člověk se musí učit sám, za 3 hodiny to nikomu do hlavy nevtlučou vše).
U jízd však začíná větší problém. Autoškola má k dispozici 2 auta značky ŠKODA FABIA, jedno starší a druhé novější. Starší auto instruktor většinou dává nově příchozím žákům, ovšem i když je stále pojízdné, je znát, že už má nejlepší léta za sebou, i když v něm v rámci výuky jezdíte v některých případech dost daleko, dále než pár metrů/kilometrů od garáže bych se ho osobně jako majitel bál "vytáhnout" (tedy pokud by cílová cesta nevedla do šrotiště). Největší problém byla řadící páka, u které má člověk strach, že ji kvůli její zatuhlosti urve. Druhá, novější FABIE už má pohodlnější řazení a dokonce i parkovací čidlo vzadu, stále to však není žádná sláva. Je však rozměrově menší, takže pro parkování či pohyb v užších prostorách určitě výhodnější. Obě auta jsou na naftu, což v autoškolách nebývá zvykem (také se tomu instruktoři ostatních autoškol podivují). Jízdu na trenažeru, parkovišti atd. na prvních jízdách nečekejte. Sednete do auta, instruktor vám rychle vysvětlí co a jak, šlápnete na plyn a jede se projíždět úzkými uličkami v místech, kde instruktor bydlí.
Jízdy jako takové od začátku běžně trvají 3-4 hodiny. Což znamená, že za jednu jízdu si ujedete přibližně 4 lekce, takže poté člověk během 3 měsíců co výcvik trvá sedí celkově přibližně 7krát v autě než jde na zkoušky (přitom jsou obě auta ještě v některých případech střídána). Důvod těchto dlouhých jízd je ten, že i když se autoškola jako taková nachází ve Středočeském kraji, zkoušky a testy se provádějí pod autoškolou P+R v Holešovicích v centru Prahy. Takže pokud to je možné, instruktor se vás snaží vytáhnout do centra, aby jste zjistili jak to tam "vypadá".
Co mě ale odradilo nejvíce byl celkový přístup. S majitelem/instruktorem je ze začátku dobrá řeč, pokud se s ním bavíte, jízda celkem i rychle uteče. Postupem času to však začne být horší a zjistíte, že věc o kterou tu jde ve skutečnost není ani váš řidičský průkaz a dovednosti, ale hlavně peníze, kterých jste už tak za úroveň této pochybné firmy vyhodili dost. Majitel se vám nebojí drze říci, že byste mu v podstatě měli zaplatit 30 tisíc korun za výcvik, protože "chudák" nemá z čeho žít a dělá povolání ze své vlastní dobroty. Ironií je, že k němu chodí hlavně mladí lidé a studenti a on si je dobře vědomý toho, že moc peněz nemají, s radostí z nich však tahá další. Jeho ceny jsou však také dosti bizarní. Za opakování testů platíte 1000Kč (prý je tam všichni vždycky udělají napoprvé, asi vám dochází proč). Za opakování závěrečných jízd to bude již 2100Kč (1700,- jde do kapsy panu WInterovi). Jedny připlacené jízdy navíc stojí také okolo 2000Kč. Instruktor vám tyká a oslovuje příjmením (s čímž jsem až takový problém neměl, ale někoho by to mohlo urazit, hlavně starší lidi). Nebojí se vám říct, když dle jeho mínění řídíte špatně a klidně poslední jízdu před zkouškami, že zkoušky neuděláte a snaží se vás navnadit, abyste si připlatili další jízdy (kdo po 7 jízdách v autě v životě také řídí perfektně?).
Jak jsem již psal, zkoušky a testy děláte pod jinou autoškolou. Testy se píší na Bohdalci, pan WInter tam však není přítomen a musíte hledat instruktora z autoškoly P+R, kterého ani neznáte, pod ním píšete testy. Na zkoušky se musíte dostavit na adresu autoškoly P+R a radši včas, protože jestli se zpozdíte, budete se dobývat na dveře a bude vám místními instruktory vyčítáno, že jste přišli o pár minut později, ani jim nedojde, že třeba můžete bydlet ve Středočeském kraji kde máte autoškolu a že po ránu bývají kolony. Takže raději stát v pět. Pan Winter přijde až těsně před zahájením zkoušky (kdoví, kde celou dobu pobývá, prý měl vézt komisaře, ten je však od rána v autoškole a probírá papíry). Na prvních zkouškách je téměř 100% jistota, že vás vyhodí, důvod si vždycky najdou, když už nic nejde, nepořádné koukání do zpětných zrcátek jako důvod k vyhození vždy zabere. Pokud jste to vydrželi až sem, rovnou po prvních zkouškách odejděte někam jinam a dál už se netrapte. I když má autoškola napsáno že za převod jinam vysolíte opět téměř 2 "litry", pan Winter by je požadovat neměl, pokud jste již ukončili kurz a odjeli alespoň první zkoušky.
Poslední dodatečná pochybnost, na kterou si nyní vzpomenu, je sbor lektorů na stránkách. Jsou zde napsáni 3 lidé, jen 2 z nich však potkáte (lektorku teorie a instruktora jízd - Luboše Wintera). Dále je zde uveden určitý lektor/instruktor "František Peterek", který se ovšem za celou dobu v autoškole neobjeví. Na otázku kdo to ve skutečnosti je vám bude zřejmě instruktorem vztekle odpovězeno, že je to jeho kamarád a co vás to vlastně zajímá.
Měl jsem i další nepříjemné zkušenosti odjinud, které možná přesahovaly i tyto problémy, to se však nevztahuje k této autoškole. Je možné, že za dobu, co jsem tam nebyl se přístup změnil (koukám že ceny však ne, šli spíše naopak nahoru), ale za mě bohužel rozhodně nedoporučuji a i ta 1 hvězdička je možná více než dost. Raději si "proklepnětě" jakoukoliv autoškolu než do ní půjdete a slyšte zkušenosti od známých, může vás to vyjít pěkně draho, nebo i hůř.
vloženo: 5. května 2022
vložil: jméno nezveřejněno, emailová adresa nezveřejněna