POZOR, následující hodnocení je více než rok staré:
Zdravím a přidávám svou zkušenost s autoškolu ÚAMK Praha 6. Bohužel musím konstatovat, že negativa, kt. zde uvádějí ostatní hodnotící,jsou čistě pravdivá. AŠ jsme s manželem vybrali důvodu příznivé ceny za výcvik a také protože byla v blízkosti našeho bydliště.
Výcvik jsem zahájila začátkem října 2016, do auta jsem šla poprvé okolo 20. prosince a první zk proběhly v březnu 2017, takže taky půl roku žádná míra… Navíc jsem týden po nástupu do AŠ otěhotněla,což mi ani na čase ani celkovém klidu nepřidávalo.
Stejně, jako pan Kadečka jsem jezdila s "dědečkem hříbečkem" a moje zkušenost je podobně smutná. Věčně jsem dělala vše špatně, neustále mi za něco nadával a často mi pomáhal s pedály, čímž pádem jsem se nenaučila dostatečné samostatnosti v ovládání vozidla. Cca tři hodiny před koncem kurzu si vzpomněl, že vlastně hrozně špatně zacházím s volantem… Úžasné na povzbuzení ke zkoušce… Hlavně že i v učebnici stojí, že to musíte bezpodmínečně umět z cvičné plochy.
O tykačce od prvního telefonátu po řečičky typu: "Až přjedem,stáhneš kalhotky a dostaneš na holou..." nebo "Kdyby s tebou ten tvůj zacházel, jako ty s tím autem, taky budeš ječet…",už vůbec nemluvím. Vážně mi to nepřišlo vtipné a nepovažuji to za seriozní jednání s žákem.
Kvalitu vozového parku považuji za katastrofální a stav interiéru autoškoly hodnotím jako bídný. Snad postačí, když zmíním, že moje cvičební Fábie byla věčně silně špinavá a tak zrubaná, že týden před zk nedostala technickou a musela být odstavena. Zk jsem musela odjet v jiném autě s jiným instruktorem – děda tam zrovna nebyl… V něm pro změnu pískala chladicí kapalina, takže jsem na to radši upozornila při zk,abych nebyla nařčena, že vyjíždím s technickou závadou vozidla.
Interiér autoškoly by skutečně nejvíc ocenila naše babička,kt. by si nostalgicky zavzpomínala na svůj zdejší výcvik před více jak 50 lety… Od té doby se tam změnilo pramálo…
Na dálnici jsem taktéž nejela, když jsem se na to zeptala, děda se chlámal smíchy, že já,kt. jezdím věčně na dvojku – jak jinak,když na věčné Ořechovce si vyšší rychlost ani nezařadíte, chci na dálnici a poté,co si otřel slzy smíchu z něj vypadlo,že stejně nemá dálniční známku… Vzal mně pak, světe div se, na jednu dvouhodinovku na Magistrálu,kde jsem si dokonce zařadila i 4. převodový stupeń! V jiných AŠ je běžná hodina 90 min ne 45 min a nikdo vám z ní neukrajuje tak,že reálně jedete 35 min!
Závěrečné zk jsem nedala dvakrát, poté nám s manželem došla trpělivost a dohodli jsme se, že přestoupím do jiné autoškoly. Osobně se přikláním ke zde zmíněnému názoru, že AŠ těží s oblibou z opakovaných zk a kondičních jízd. Pokud z 10 žáků uspěje u zk 1 a průměrně žáci opakují zk nejméně 2-3x,pak je něco špatně.
Přestup do jiné AŠ považuji za štastné rozhodnutí. Za sebe musím přiznat, že nejsem zrovna talent a řidič roku a jsem natolik soudná a objektivní, že chápu i důvody, proč jsem u zkoušek neuspěla. Stejně jako nechci házet všechnu špínu na AŠ ÚAMK,tak ale rovněž nemohu všechno klást za vinu sobě. Je to o přístupu k žákovi, učitelích, způsobu výuky, vybavení, prostředí, nadání, povaze, možnostech docházky atd., atd.
V nové AŠ to byl obrat o 360 st. Laskavý a seriozní přístup, na pedály mi učitel nesáhl,ikdyby mi to mělo 100 x chcípnout (v UAMK jsem jezdila s dieselem,takže přechod na benzín a naprostou samostatnost bylo trošku náročnější) pouze byl připraven zasáhnout při velké a nebezpečné chybě. Můj výcvikový vůz byla zánovní Toyota auris s 6 stup. převodem a parkovací kamerou.Všechny vozy byly v dobrém technickém stavu a krásně čisté. Na první 2hod. jízdě jsme dojeli téměř do Kralup nad Vltavou a já si zařadila snad všechny převodové stupně. Hodinové jízdy jsem měla až před zkouškou v okolí AŠ, jinak jsme jezdili převážně centrum Prahy, pražské tunely a silně frekventovaná místa, aby se člověk něco naučil. Tímto děkuji panu Bystrianskému a panu Filipovi za trpělivost a čas,kt. mi při kondičních jízdách věnovali a dovedli mě tak až k získání řidičského oprávnění.
vloženo: 16. července 2017
vložil: K. K., emailová adresa nezveřejněna