POZOR, následující hodnocení je více než rok staré:
Autoškolu JM, u které jsem si dělal ŘP skupiny B, hodnotím celkově kladně. Výuka teorie probíhala každý týden v centru Brna na ulici Sukové. Postupovalo se dle pevně stanovených témat, která se "v kruhu" postupně opakovala stále dokola, tudíž nebylo obtížné zorientovat se v tom, jaké téma mi ještě chybí. Test, jehož složení je povinné pro připuštění ke cvičným jízdám, se psal na začátku každé výukové lekce, což nutí uchazeče připravovat se kontinuálně.
Domluvu praktických jízd musím také jedině pochválit - probíhala telefonicky s velmi příjemnou paní, domlouvalo se vždy více jízd dopředu. Samotné cvičné jízdy probíhaly (mimo první cca hodiny první lekce - ta se odehrávala na cvičném parkovišti) přímo v ulicích města Brna či jeho okolí. Během jednotlivých jízd jsme postupně nacvičili všechny jízdní manévry, které člověka mohou na silnici potkat. Po teoretické i praktické stránce jsem se ke zkoušce cítil připraven velmi dobře. Zkoušku z praktických jízd jsem zvládl napodruhé, po prvním neúspěchu jsem absolvoval ještě dvě doplňovací jízdy a následně už vše klaplo.
Na zvážení vidím pouze přístup pana instruktora Malíka. Ve chvíli, kdy (zvláště při pozdějších lekcích) začnou při téměř každém nezvládnutém manévru nebo při pozdní reakci na jeho instrukce či měnící se situaci na vozovce létat vzduchem ku*vy, pi*e, ho*na a jiné vulgarismy, je opravdu těžké zůstat klidný a soustředěný. Samozřejmě chápu, že jmenované situace mohou v provozu přinášet ohrožení jak osádce vozidla autoškoly, tak také ostatním účastníkům silničního provozu, ani sebevětší vodopád vulgarit ale k jejich lepšímu řešení nepřispěje. Pan Malík je jinak velmi erudovaný instruktor a vozidlo má z pozice instruktora vždy pod kontrolou, jak to jen jde - právě proto jsem se rozhodl nežádat o jiného instruktora a prostě to "vydržet". Je ale otázkou, zdali přece jen nelze momenty, v nich žák udělá chybu, řešit o něco profesionálněji.
vloženo: 14. února 2020
vložil: Vojtěch Klíma, emailová adresa nezveřejněna
Reakce provozovatele autoškoly na toho hodnocení: Dobrý den pane Klímo,
velmi Vám děkuji za obsáhlé a poctivé zhodnocení kurzu autoškoly.
Jsem velmi rád, že jste byl spokojený, je to vskutku naším cílem.
Co se týká výtky ke slovníku instruktora pana Malíka, tak i za toto hodnocení Vám děkuji. Pan Malík je skutečně výborný učitel, což sám uvádíte. A máte pravdu i v tom, že nemá problém použít i vulgárnější slovo, nicméně dle mých zkušeností ty slova nejsou cílena na urážku žáka, spíše taková jadrná hovorová mluva. Pan Malík se snaží co možná nejvíce přiblížit svým žákům a pokud má pocit, že i vulgárnější výrazy by mohly být ku prospěchu, tak je použije. Uznávám, že ne každému žákovi to musí vyhovovat a zde může dojít k nedorozumění, kdy pan Malík se domnívá, že žákovi takový způsob mluvy vyhovuje a ono tomu tak nemusí být, což bude jistě i Váš případ. V takové případě by jistě stačilo panu Malíkovi říci, aby takové výrazy nepoužíval a on svou mluvu nepochybně přizpůsobí, jelikož je to opravdu veliký profesionál. O jeho učitelských kvalitách nemám žádných pochyb i z toho, jak je jinými žáky vyžadován. Každému vyhovuje něco jiného a najít přesně ten správný přístup je možné pouze při spolupráci obou stran, tedy pokud se mi něco líbí, nebo naopak nelíbí, tak to druhé straně říci hned, aby bylo možné najít ideální cestu.
Znovu tedy jen zopakuji, že pokud se žákovi cokoliv na chování či jednání kteréhokoliv z instruktorů nelíbí, tak v prvé řadě je potřeba to říci instruktorovi, aby dostal informaci a svůj přístup mohl upravit. Pokud by to nepomohlo, tak jsem tu stále já, jakožto majitel autoškoly a na základě jakéhokoliv podnětu, bych Vám byl nápomocen kdykoliv v průběhu kurzu, pokud byste se mi byť jediným slovíčkem zmínil, což jste bohužel neudělal, a tak jsem nemohl jakkoliv zasáhnout, což je mi líto.
Pokud byste u nás někdy v budoucnu dělal jakékoliv rozšíření a měl jakýkoliv problém či jakoukoliv připomínku, tak neváhejte a řekněte nám ji hned, abychom Vám mohli co možná nejvíce vyhovět.
Znovu bych si dovolil Vám poděkovat za Vaše pozitivní hodnocení a rád bych Vám popřál mnoho v pohodě naježděných kilometrů bez nehod a bez agresivních řidičů na silnicích.
Martin Tibenský - majitel.