POZOR, následující hodnocení je více než rok staré:
S panem Mikundou jsem měl možnost jezdit více než rok. Dokoupil jsem si docela dost hodin a zkoušky jsem udělal na čtvrtý pokus.
Plusy:
- flexibilita a spolehlivost. Za dobu přípravy mi instruktor nikdy neodřekl jízdu, byl z pravidla na čas. Mohl jsem si naplánovat jízdy každý den od rána do večera. Zároveň respektoval a nikterak mi nevyčítal, že v mé přípravě bylo několik delších období bez jízd, protože nemůžu / nechci.
- profesionalita. Četl jsem tu názor, že instruktor je často na mobilu a nedává pozor. Přiznám se, že jsem byl v rozpacích, když asi druhou jízdu vytáhnul mobil a začal s někým telefonovat. Hlavou mi běželo "to jako teď nedává pozor? co když nabourám... 😊 Pan Mikunda se domlouvá s dalšími žáky během toho, co řídí žák jiný. Nakonec je to i příhodné pro žaky, protože instruktor je v podstatě celý den na příjmu... Ve chvíli kdy jsem, snad zaujat tím že instruktor volá, nedal přednost zprava, auto mi zastavila instruktorova noha. Pronesl něco ve smyslu "co to děláš?" a pokračoval v hovoru s člověkem na telefonu. Za nedlouho je mi jasné, že instruktor má velice dobry přehled o tom, co se na cestě děje. Zřejmě má tolik zkušeností, že předem ví, kde na jakém místě můžu s jakou pravděpodobností udělat chybu. Obecně mohu říct, že jsem se s instruktorem cítil během celého výcviku bezpečně. Nenastala situace ve které by dopustil aby má chyba vyústila ve větší problém. Zmínil, že za posledních snad 25 let neměl ve škole nehodu, kterou by způsobilo auto školy a já mu to upřímně věřím.
- osobnost. Přišlo mi, že je se mnou jednáno jako s rovným, třebaže jsem v roli žáka (s občasnými výjimkami, které rozepisuji v záporech). Po čase lze vycítit, že je zde skutečný záměr žáka naučit a především naučit dobře. Instruktor nedává nic zadarmo, ale taky člověka v ničem nenechá plavat, když je třeba zasáhnout, tak zasáhne. Sleduje, zjišťuje, co jsou v řízení žáka silné a slabé stránky a staví žáka do situací, které jej nutí pracovat na těch slabých. Otázky k řízení a pravidlům dokáže srozumitelně a logicky vysvětlit - zároveň však na otázky k základním pravidlům může reagovat dost nevrle, viz níže. Instruktor se shoduje s hodnocením vaší jízdy se zkoušejícím. Vedou během zkoušky nezávazný rozhovor a pokud vám během přípravy něco vyčítá instruktor a vy to uděláte i při zkoušce, je pravděpodobné že uslyšíte stejnou výtku i od hodnotitele.
Zápory
Předně je vhodné zmínit, že se jedná o náročné zaměstnání s velkou zodpovědností. V autoškole se má člověk naučit teorii jízdy – toto se děje týdny před tím, než člověk vůbec vkročí do auta. Autoškola teorii vyučuje, ale samotné naučení se teorie je zodpovědností pouze studenta. Pokud si student teorii neosvojí, pak má instruktor mnohem více práce, protože žák dělá více chyb. Instruktor pak může začít ztrácet trpělivost a začít dělat dusno. Při velkém dusnu se hůře řídí a člověk pak dělá více chyb. Pan Mikunda občas zapomíná, že nemá na starost jenom bezpečnost, ale i atmosféru. Někteří mohou sedět za volantem zcela poprvé a chtějí vědět, že se mohou na druhého spolehnout a to jde nejlépe v dobrém rozpoložení. Bylo více situací, kdy mi přišlo, že je instruktor zbytečně „jedovatý“, párkrát mi snad i přišlo, že si na mě vylévá frustraci odjinud. Zároveň bych však Radima nazval rovným chlapem, protože když jsem se proti jeho vystupování ohradil, tak mi do očí řekl, že mi chybí znalost pravidel a že kvůli tomu nejezdím dobře, a že ho to prostě se.., že na to tak se... Zároveň v kritice během jízdy následně dost ubral a když jsme si vyjasnili, že s ním skutečně jezdím proto abych se to pořádně naučil a že mi nevadí jezdit déle a přikoupit lekce, tak byla atmosféra mezi námi o dost klidnější.
Ve zkratce: instruktor vás naučí znamenitě, může být problém pokud nebudete znát teorii a pokud byste si brali možné občasné nevhodně podané výtky příliš k srdci.
Jan
vloženo: 26. června 2020
vložil: Jan,