POZOR, následující hodnocení je více než rok staré:
Řidičák na motorku za 11 dnů.
Autoškolu Letná jsem si vybrala proto, že byla nejblíže mému pracovišti. Přišla jsem k nim s žádostí, že potřebuji papíry co nejdříve, že se chystáme na dovolenou na motorkách do zahraničí. Milá paní na recepci mi vyšla maximálně vstříc. Naplánovala mi jízdy tak, abych si stihla odjezdit požadovaný počet hodit a zároveň stihla zkoušku co nejdříve. Časově jsem se musela přizpůsobit já, ale to mi nevadilo. Příprava na teorii z předpisů probíhá samostudiem, což mi vyhovovalo. Jezdila jsem téměř každý den po dvou hodinách. Výcvik probíhal na motorkách Honda CBF 600 - kapotované, dvouřídítkové téměř nové krasavici a na zkouškové (bez dvojřídítek), rovněž Honda CBF 600. Obě s ABS, což jsem při nácviku a zkouškách z nouzového brzdění opravdu ocenila. Pro mě výhodou těchto motorek bylo, že jsou nízké, tedy vhodné i pro menší postavy. A váha splňuje minimální požadovanou hmotnost při zkouškách, nejsou tedy zbytečně moc těžké. Vozový park zmiňuji z důvodu, že jsem viděla jiné autoškoly při zkouškách a na jejich motorkách bych jezdit ani skládat zkoušku nechtěla. Žáci skládali zkoušky na výcvikových motorkách s dvěma řídítky, což zejména při cvicích v pomalé rychlosti je velmi obtěžující, nebo na starých motorkách, nebo motorkách zbytečně těžkých, nebo vysokých.
Nakonec jsem byla velmi ráda, že jsem si náhodou vybrala Letnou i z důvodu, že závěrečné zkoušky (i jiných autoškol z Prahy) v provozu probíhají po Praze 7, kterou jsem měla díky výukovým jízdám zvládnutou, včetně složitých křižovatek, kde se vás inspektor při zkouškách bude snažit "nachytat".
V průběhu výcviku jsem vystřídala dva instruktory, p. Plzenského a p. Koudelku.
První polovinu výcviku jsem odjezdila s p. Plzenským. Od začátku mě nešetřil, jak fyzicky, tak psychicky. Zasypával mě informacemi v takovém sledu, že jsem je jen těžko stíhala ukládat. Ještě než jsem se pořádně naučila, jak se co ovládá, dostávala jsem dril z pravidel.
Na druhou stranu se dril vyplatil. Projela jsem s ním hodně "zákeřných" míst (zákazů vjezdu, ...) a křižovatek, které se posléze jezdily u zkoušek. Na cvičišti mi také uměl dobře poradit. I v kritických situacích byl v pohodě.
Jednání bylo naprosto profesionální a vycházel mi maximálně vstříc jak ve výcviku, tak dalšími hodinami jízdy mimo harmonogram.
Závěrem mohu p. Plzenského doporučit, skvěle vás připraví, ale není pro slabší povahy (nerváky).
Pokud jste nervák, tak bych doporučila spíše p. Koudelku. S ním jsem odjezdila zbytek výcviku. p. Koudelka je sympatický pohodář, nebude vás tolik drtit pravidly a vaše blbosti přejde s nadhledem. Oceňuji trpělivost, s jakou odpovídal na mé "blonďaté" otázky. Rovněž naprosto profesionální přístup a ochota vyjít maximálně vstříc mým přáním.
Tímto děkuji autoškole Letná za osobní přístup, dobrý výcvik ve velmi krátkém terminu a za splnění zkoušek na první pokus. Ačkoliv jsem první hodiny pochybovala, že to zvládnu.
Pro úplnost: připlácela jsem si navíc kondiční jízdy, protože mi základní (zákonem stanovený) počet hodin nestačil na dostatečné zvládnutí úkonů na cvičišti. Ale toto je samozřejmě hodně individuální a mě to prostě moc nešlo (co jsem se informovala, tak v ostatních autoškolách to funguje stejně).
vloženo: 4. července 2016
vložil: Ludmila F, emailová adresa nezveřejněna