POZOR, následující hodnocení je více než rok staré:
Moje zkušenost s autoškolou Drive je pozitivní. Po absolvování jejich výuky věřím, že jsem dobře připravený řídit auto.
-
Na instruktora, p. Sasku, jsem si musel několik jízd zvykat, jelikož je velmi důsledný a nikomu nemaže med kolem úst. Nicméně: rozhodně neřve a není na žáka sprostý! Veškerá kritika je korektní a není - myslím - nepříjemný proto, že by mu to dělalo radost, ale proto, že chce, aby zásady bezpečné a plynulé jízdy v žákovi zapustily kořeny. Klíčem ke spokojenému fungování bylo přestat se bát otevřít pusu: když jsem něco nevěděl, tak jsem se zeptal (a nedal jsem pokoj, dokud jsem nebyl s odpovědí spokojený); když jsem měl pocit, že potřebuju změnit styl výuky - např. pořádně procvičit konkrétní jízdní úkon - bylo prostě potřeba si o to říct, atd. Je ale fakt, že lidem s méně hroší kůží bych spíše doporučoval jezdit se slečnou Stránskou - ne že by byla méně přísná a důsledná, ale nepůsobí tak hrozivě (jezdil s ní můj bratr).
-
-
Podrobnější recenze:
-
-----------------
Průběh výuky
-----------------
-
Dělal jsem řidičský průkaz typu B. Celkem je v ceně kurzu 28 jízd s tím, že před vykonáním první zkoušky je možné za zvýhodněnou cenu dokupovat další (což jsem bohatě využil). Prvních několik jízd se odehrává na trenažeru, následně jedna či dvě na parkovišti a zbytek v provozu, plus dvě jízdy na trenažeru na zvládání krizových situací. Jízdy se s pokročilostí žáka stěhují z periferních oblastí Prahy 10 do centra.
-
Teoretickou část výuky otevírá série šesti instruktážních videí. Před každou jízdou skládá žák cvičný test z teorie. Systém zvolený autoškolou pro správu cvičných testů dává průběžně k dispozici mj. podrobně vyhodnocené všechny výsledky, až na úroveň jednotlivých otázek.
-
Další součástí teoretické výuky jsou tři přednášky věnované pravidlům silničního provozu a dalším situacím na silnici a jedna přednáška ze základů zdravovědy. Přednášky jsou -- zřejmě na základě vyhodnocování průběžných cvičných testů -- uzpůsobeny tak, aby pokryly ty oblasti pravidel, ve kterých se dělá nejvíc chyb. Zároveň se nejedná o plytkou "nalejvárnu": po každé další přednášce jsem si byl při řešení probíraných dopravních situací skutečně jistější. Přednášce ze zdravovědy chyběla praktická část, kde by bylo možné si vyzkoušet na figuríně základy kardiopulmonární resuscitace.
-
----------------
Celkový dojem
----------------
-
Jednání s autoškolou je od začátku do konce profesionální a navíc i velmi příjemné (pokud zrovna neděláte za jízdy hlouposti, samozřejmě). Kancelář i instruktor reagovali pohotově na všechny požadavky, změny, atd. - nebyl například problém domluvit hodinu na trenažeru, když jsem potřeboval procvičit práci s volantem (a nic za to po mně nechtěli). Administrativu spojenou s výcvikem bezchybně vyřizuje kancelář autoškoly, systém potvrzování hodin přes e-mail funguje na 98 %.
-
------
Jízdy
------
-
Jezdil jsem s p. Saskou, nezpochybnitelným velitelem podniku. Jeho výuka byla přísná a důsledná, nic nenechával "jen tak projít". Zároveň trpělivě odpovídal na všechny dotazy. Někdy jsem si nebyl jistý, v čem přesně jsem vytýkanou chybu udělal, nicméně vhodně položený dotaz vždy věc vyjasnil. Instruktor podle mých připomínek přizpůsoboval trasy tak, abych co nejvíce procvičoval úkony, které mi dělaly potíže, a byl přístupný diskusi o tom, jak jízdy uzpůsobit, aby byly pro mě co nejpřínosnější.
-
Nebyl problém jízdy rozvrhnout i v poměrně našlapaném režimu (ke konci pravidelně tři týdně), instruktor byl dochvilný. Na druhou stranu byly jízdy někdy zkracovány: místo 45 minut se jezdilo třeba jen 30 - 35 minut.
-
-------------
Vozový park
-------------
-
Jezdil jsem ve Volkswagenu Golf s dieslovým motorem. Automobil byl v perfektním stavu, až na ulomený kryt pravého zrcátka, a ukázalo se, že je i poměrně odolný vůči "faulům" jako třeba rozjezd na dvojku. Bude nejspíš obtížné si po tak pohodlném ježdění zvyknout na automobil s méně přívětivým ovládáním.
-
Určitou slabinou jízd byl trenažer. Hardwarově se jedná o věrnou repliku Fabie, ale software trochu pokulhává: simulovaná vozidla zastavují náhle, občas se zaseknou v bezdůvodné zácpě a je jich malé množství; okruh pro nácvik krizových situací se chová pořád stejně a není moc dlouhý, takže je snadno zapamatovatelný.
-
-----------------------------------
Cena a další finanční záležitosti
-----------------------------------
-
Za kurz jsem zaplatil v povánoční slevě 7 900,-, přídavné jízdy před vykonáním první zkoušky stojí 390,- a po zkoušce (šel jsem na opravný pokus) 450,-. V autoškole je nastaven systém poplatků za neomluvené (500,-) nebo méně než 24 hodin předem omluvené (300,-) absence. Jediným překvapením byl poplatek autoškole 500,- za opravnou zkoušku (magistrátu šlo 400,-, takže opravná zkouška vyšla celkem na 900,-).
vloženo: 16. dubna 2015
vložil: Jan Hajič, emailová adresa nezveřejněna