POZOR, následující hodnocení je více než rok staré:
Dobrý den. Autoškola Credit je partnerem autoškoly Nemo pro výcvik řidičů skupin C a C+E. Já sám jsem si vybral právě autoškolu Nemo, ale právě z důvodu, že jsem žádal o získání řidičského oprávnění skupiny C+E, jsem skončil v praktickém výcviku pod odborným dohledem pana Krále z autoškoly Credit. Hodnocení autoškoly Nemo, kde jsem absolvoval teoretickou výuku na učebně, jsem zpracoval do hodnocení autoškoly Nemo na tomto webu. Praktický výcvik jsem absolvoval s vozidlem MAN 14.220 s přívěsem.
Jak jsem si přečetl níže, pan Král je hodnocený jako učitel vždy velmi pozitivně. Moje hodnocení se nebude lišit.
Nejlepší je vždy to, když je práce pro člověka i koníčkem. Právě to je na panu Královi vidět.
Pan Král je odborníkem s dlouholetou praxí, který je ochotný a především schopný odpovědět na všechny otázky související s výcvikem k získání řidičského oprávnění. Já osobně jsem měl řadu dotazů především k otázkám z techniky, na které mi pan Král vždy odpověděl tak, abych to pochopil. Jeho odpovědi mi obvykle stačilo slyšet jednou a problematiku jsem byl schopen pochopit a především si i zapamatovat. Ujistil jsem se právě na zkoušce, na kterou jsem se připravoval především z podkladů předaných panem Králem. Tyto hodnotím jako lépe zpracované, než podklady předané panem Němčanským z autoškoly Nemo (které však podle mého názoru k vykonání zkoušky také postačují).
Z praktických jízd s panem Králem nikdy nezapomenu na „kanálovou metodu“. Pro řízení soupravy složené z nákladního vozidla s přívěsem, která má délku celkově 18,5 metru, to je metoda, která v Opavě doopravdy funguje (kanály v křižovatkách jsou vynikající orientační body pro nadjíždění a zatáčení). Pochopil jsem, že i bílé čáry a z nich tvořené ostrůvky na křižovatkách nejsou namalovány jen tak od ruky, ale že řidiči dlouhých souprav výrazně usnadňují řízení.
Atmosféra při praktických jízdách s panem Králem byla vždy pohodová i přes to, že jsem několikrát udělal chybu. Pan Král vždy vysvětlil, proč je nutné do křižovatek najíždět zrovna takovým způsobem jaký popsal.
Dovolím si uvést jednu malinkou výtku, kterou byl fakt, že jsem nebyl většinou schopen zvednout podjezdovou rampu, abych mohl zapřáhnout přívěs (fyzicky jsem trošičku zvedal záď vozidla, ale hrazda se nepohla, i když byla odjištěná). Častým zvedání a sklápěním podjezdové hrazdy se postupně údajně stále více dotahuje šroub, který hrazdu drží, což následně podstatně stěžuje ji zvednout. Nicméně toto pan Král slíbil co nejdříve opravit silami servisu nákladních vozidel.
Celkově lze hodnotit pana Krále jako výtečného učitele, který dokáže naučit člověka řídit tak, aby splnil požadavky na něj kladené při jak praktické, tak i teoretické části zkoušky na první pokus. Zde je nutné dodat, že 4 dvouhodinovky řízení (zaplaceno v rámci ceny kurzu) by mi určitě nestačily, protože jsem nákladní vozidlo hodně dlouho neřídil, a proto jsem si přikoupil další hodiny. Toto mi však následně výrazně pomohlo při vykonání zkoušky s komisařem, na které jsem byl již víceméně klidný.
Mnohokrát děkuji panu Královi za všechny předané zkušenosti a poznatky a především za pohodové praktické jízdy. To vše mi podstatným způsobem pomohlo při vykonání závěrečné zkoušky.
Dovoluji si tvrdit, že mé výše uvedené hodnocení je relevantní ze dvou důvodů – ještě v nedávné minulosti jsem se věnoval vzdělávání dospělích, k čemu jsem kvalifikován mým vzděláním a dále z důvodu, že řidičský průkaz vlastním více než 20 roků a v posledních 10 letech najezdím průměrně 30.000 – 35.000 km osobním vozidlem ročně. Vzdělávání by mělo probíhat přesně takovým způsobem, jakým to dělá pan Král – pohoda a relevantní informace a poznatky.
vloženo: 8. prosince 2018
vložil: Lukáš Matějíček,