POZOR, následující hodnocení je více než rok staré:
Varuji každého, kdo se chce přihlásit do této autoškoly. Paní instruktorka oslovuje slečny „slepice“, kluky „dementi“ a při jízdách neustále kouří. Vynadá Vám za každou maličkost, což Vás naprosto rozhodí, znejistí. Při jízdách se vám často stane, že budete muset vylézt z auta, jít si prohlédnout či vyfotit značku, ať je horko nebo mrzne, prší, sněží. Když uděláte chybu, donutí Vás hledat v zákoně, jak to mělo být správně, takže ztratíte z jízd mnoho minut. Na druhou stranu je opravdu ochotná věnovat Vám mnoho hodin - na teorii musíte chodit i když už máte stanovený počet odbytý, protože dle ní nic neumíte. Taky absolvujete mnoho hodin s jinými žáky, při jejich jízdách - paní tvrdí, že toho spoustu okoukáte. Sečteno a podtrženo - v autoškole strávíte mnoho času, ale získáte málo dovedností, ztratíte sebevědomí a jistotu, že něco děláte správně.
vloženo: 9. března 2015
vložil: jméno nezveřejněno, emailová adresa nezveřejněna
Reakce provozovatele autoškoly na toho hodnocení: Příště važte slova, každá zprávička na netu má svůj „ocásek“ a na jeho konci je IP adresa…… vaše výroky nejsou pravdivé a něco o tom si můžete přečíst v Trestním zákoně. Paní instruktorka ve svém slovníku slovo „dement“ nemá. Pokud použije adekvátní výraz, tak je to slovo „idiot“ a použije ho pro řidiče jiného vozidla, který žáka ohrožuje. Žáky oslovuje jménem (např.:Hynku, Viléme, Jarmilo… atp.) a vyká jim. Je nemoderní kuřák ale i žáků, kteří kouří, se zeptá, zdali si může zapálit. (A „neustále“? To by snad ani nezvládla…). Pokud jezdí žák 2 vyučovací hodiny, udělá se přestávka, jako v základní škole (někdy i během jedné vyučovací hodiny, to když si chce „zapálit“ žák). I tak bývá ale vyplněna konzultací - a jízda u vás byla nejednou (!) prodloužena! Jak víte, je vedena dvojí evidence a s podpisem žáka! Snad máte kopii svého Průkazu žáka - přesvědčte se. Pokud ne, je u mne k nahlédnutí!
Jsem důsledná a chci, aby byl žák dobře připraven. Pokud žák ani ke konci výcviku „nevidí“ dopravní značky (nebo dodatkové tabulky vnímá jako „posprejované“, překračuje rychlost proto, že „to tady dělá každý“) a ani za křižovatkou neví, jaká přednost na právě projeté křižovatce platila - tak ano - je vhodné si situaci upřesnit na místě, nebo připomenout a vysvětlit žákovi jeho odpovědnost protože následují další a další dopravní situace…. Až jako řidič způsobí nehodu, asi nebude řešit počasí. (A že letos byla tedy zima třeskutá…) Čas jsou peníze a u nehody ztratí řidič obojí, i když „měl“ například „přednost“. Ano, říká se, že kapka praxe vydá za tunu teorie, bez teorie se ale učit řídit nedá. Pokud řidič neumí počítat anebo rodný jazyk, tak to nikoho neohrožuje a nezaměstnají jej tam, kde je těchto znalostí potřeba. Pokud se nenaučí dobře řídit a podle pravidel, může tím na silnici ohrozit ostatní (i mne), nejen sebe. Taky občas řídím. Základní automatizaci pohybů (ovládání vozidla) si musí žák osvojit minimálně v první etapě a potom ji prohlubovat. Pokud potřebuje více hodin jízd, může si připlatit, to ale nikdo nechce. A ve většině případů to potřeba není. Po 28 hodinách jízd může žák autoškolu zakončit úspěšně, když se připravuje už od začátku. Samo to ale nejde, buď se přičiní žák anebo učitel, pokud mu na žákovi záleží. Když žáka ještě ke konci výcviku ovládá vozidlo, žák pokukuje po řadící páce, nevnímá dopravní situaci a nezná dopravní značky, musí si po neúspěšné zkoušce připlatit. Samozřejmě je potom u některých žáků zase vinna autoškola (někdy komisař či „blbá“ křižovatka…apod. výmluvy). Je vhodné, aby si žák u některých chyb, které při jízdách opakuje, uvedené znění zákona ihned našel v učebnici. Navíc paní instruktorka tyto minuty nad učebnicí v autě vždy zohlední a jízdu prodlouží (viz. Průkaz žáka - a ve vašem je hodně prodloužení, speciálně pro vás byla ve vozidle i kamera - kvůli rekapitulaci na učebně. Šlo to probrat, nebyl zájem. Je to i můj čas navíc, který věnuji vašemu úspěchu.) Ano, nabízím žákům i teorii navíc, ale nenutím je, jen doporučuji. To se potom projeví při jízdách. Taky navrhnu jízdu se spolužáky (ač mám větší spotřebu paliva a opotřebení vozidla), protože tím své znalosti žák prohlubuje. (Odvoz domů nebo vyzvednutí doma vám nevadilo? Nečetla jsem žádný protest.) U zkoušek jsou ve vozidle 4 osoby a chování vozidla, oproti dvěma osobám, se značně liší. (Myslím si, že právě proto byl váš závěr úspěšný - na rozdíl u žačky z dalších dvou negativních příspěvků).
Sečteno a podtrženo: Žák si zaplatí minimum: 17 vyučovacích hodin teorie a 28 vyučovacích hodin jízd. Co zaplatí, to podle zákona absolvuje - co je navíc, je bonus a NENÍ povinný. Zákon uvádí minimální a maximální počty výuky a výcviku. Mimo jízd, dle zákona 247/2000 Sb., je pro sk. „B“ stanoveno i maximum - 42 (!) vyučovacích hodin (pro vás bylo obtěžujících i 45 minut navíc…). Sebevědomí a jistotu žák získá praxí, ne jen tím, že odjezdil 28 vyučovacích hodin jízd a udělal zkoušku. Stres s jakýmkoliv učitelem se ani zdaleka neblíží tomu, co řidiče na silnici sem-tam potká. Za volantem má sedět silná osobnost, kterou jen tak něco nevyvede z míry. A komisaři nestačí žákovo tvrzení, že zpočátku s ním bude někdo jezdit. Ne každý na to někoho má a komisaři pouštějí do provozu žáky, kteří řídí samostatně…. (Pokud vy máte pocit, že vás v autoškole nic nenaučili, podejte protest proti úspěšné zkoušce na MHMP!)
A k prvním dvěma příspěvkům bez autora: Rétorika je shodná. Příště pozor na aktivní slovní zásobu. Při vašem vzdělání…. ups.
Přeci, pokud mi autoškola nevyhovuje, požádám o převod jinam. JAK PROSTÉ. A čím dříve, tím lépe. Už po pár hodinách jízd každý pozná, jestli mu autoškola vyhovuje. Proč se trápit. Každá smlouva je vypověditelná. V tom případě by bylo záporné hodnocení na místě, ne jen ješitnou pomstou.
Myslím, že vše bylo napsáno a z mé strany již ani do budoucna netřeba komentářů……A.B.