POZOR, následující hodnocení je více než rok staré:
ze začátku když jsem chodil na teorii, když pominu fakt že vás nepustí za volant až dokud nezvládnete písemné testy (což se mi zdá přinejmenším ujeté a frustrující, toto nepraktikuje žádná jiná autoškola a rozhodně by žákům více prospělo prokládat jízdy a teorii zároveň,..) zdálo se být všechno v pohodě, učitelé byli milí, uměli i zavtipkovat, atd. ale poté po úspěšném zvládnutí oněch testů a po přechodu na praktickou část výcviku nastávaly neustálé problémy s dojížděním na jízdy, učitel sklerotický a neochotný pro vás přijet, což dělá většina autoškol že lektoři vyzvedávají žáky přímo před bydlištěm, tahle prostě ne! po všech 25ti odježděných hodinách si klade tato autoškola logicky za cíl vyždímat z člověka co nejvíce peněz v jejich prospěch, tzn. neustálé vám volá učitel a přemlouvá ať si dáte před závěrečnými zkouškami s komisaři ještě jízdu navíc, a pak další a další,..což se v konečném důsledku samozřejmě pěkně prodraží,.. nedoporučuji tuto autoškolu!
vloženo: 4. července 2016
vložil: Pavel Ondráček, emailová adresa nezveřejněna
Reakce provozovatele autoškoly na toho hodnocení: Dobrý den milý pane "Ondráčku",
takové jméno v autoškole neevidujeme, ale podle toho co píšete, jste opravdu dělal autoškolu u nás. Proč se tedy skrýváte za cizí jméno? Asi se stydíte za svůj názor.
Odpovím Vám tedy na Váš komentář. Když se k nám hlásí nové žáci, prochází půlhodinou, kde jim povíme, jak celý kurz probíhá, což znamená teorie- kontrolní test - jízdy - zkoušky plus další informace k průběhu kurzu. Tedy již před nástupem jste se dozvěděl, jak to u nás chodí a jelikož jste se i tak rozhodl k nám nastoupit, musel jste tudíž souhlasit s průběhem kurzu, nebo Vás někdo zamknul v učebně a nutil Vás do toho, zůstat v naši autoškole? :-)
Teď rovnou k tomu, proč celý kurz probíhá takto.
I autoškoly, jako jiné subjekty se musí řídit nějakým zákonem. Zákon, který určuje autoškolám, jak má výuka a výcvik probíhat, jak mají vést evidence, jakým způsobem probíhají zkoušky atd, je zákon č. 247/2000 Sb. Teď Vám odcituji několik paragrafů z tohoto zákona a možná to pochopíte, pokud budete chtít. :-)
Takže zákon 247/2000Sb § 26
(1) Výcvik musí navazovat na teoretickou výuku. (proto žáci prochází prvni teorií a pak jdou jezdit) Jak chcete po někom, aby jezdil v provozu, když nezná teorii? Co v tom autě bude dělat? :-) Kdo za něj bude řešit značky, křižovatky, dodržování předpisů atd.?
Teď k tomu, proč nepustíme žáky do vozidla dřív, než splní kontrolní test? Cituji ze zákona 361/2000Sb
§ 3 Základní podmínky účasti na provozu na pozemních komunikacích
(2) Řídit vozidlo nebo jet na zvířeti může pouze osoba, která je dostatečně tělesně a duševně způsobilá k řízení vozidla nebo jízdě na zvířeti a v potřebném rozsahu ovládá řízení vozidla nebo jízdu na zvířeti a předpisy o provozu na pozemních komunikacích. (testem si ověříme, zdali žák v potřebném rozsahu ovládá předpisy, jinak na pozemní komunikaci nemá co dělat)
Jiné autoškoly tohle nedělají? Milý pane "Ondráčku", Vy nás tady peskujete za to, že neporušujeme zákon! Příjde Vám to v pořádku? Je prokázaná věc, že většina autoškol neprovádí teorie, šidí žáky, kde se dá a na to nikdo nepoukáže, naopak se to zdá být normální, podle toho, co píšete. Nemáte to nějak obrácené, když se Vám nelíbí, že žák my to neděláme??? :-)
Teď k Vaši připomínce, že nejezdíme pro žáky domů. Nejsme taxislužba, ale autoškola! Uvědomte si jednu věc. Zkoušky se provádí v centru Ostravy a jeho přilehlém okolí. Od poloviny výcviku by žáci měli jezdit v těchto místech. Když budeme jezdit pro všechny žáky třeba i na okraj Ostravy, tak cesta např. z Proskovic, Staré Bělé, Vřesiny atd. do centra trvá 30min, tam žák pojezdí 30 min a pak už se zas musí vracet. Takhle to určitě dělat nebudeme. Všichni lidi, kteří si u nás dělají řidičský průkaz, mají měsíčník, nebo se nějakým způsobem dopravují do školy, do práce atd. A najednou je problém přijet? Samozřejmě, že sem tam dojíždíme pro žáky, záleží, v jaké fázi výcviku je člověk, který jede před nimi. Pokud má jezdit centrum nebudu ho tahat do Krmelína a naopak, když má první jízdu v provozu, nemůžeme ho vodit do centra. Tohle rovněž určuje metodika výcviku. I praktický výcvik má svou návaznost
1. autocvičiště, nebo trenažér
2. lehký provoz
3. střední a hustý provoz
Všechno hezky postupně. :-)
A teď k tomu, co mě nejvíce vytočilo a uvědomte si že za tohle Vás můžu i žalovat! A dokonce o tom i vážně uvažuju. Naše autoškola, že si klade za cíl, aby s žáků vyždímala co nejvíce peněz? Milý pane "Ondráčku", učitelé mají ode mne příkaz nejezdit s žákem, který neumí teorii, mají jej poslat znovu do učebny (kterou má samozřejmě v ceně) a jezdit má začít znovu, až bude teorii ovládat. Nemá cenu jezdit s někým, kdo tomu nerozumí. Zbytečně by tak vyhodil peníze za jízdy a pak by si dokupoval. Nejde nám o to, tahat z lidí peníze, spíše naopak. Našim cílem je naučit! Samozřejmě, Ostrava je náročná na provoz, srovnáme li to s jinými obcemi kolem, je to úplně něco jíného, např. Hlučín, Orlová, Příbor, Frýdek Místek atd. Ale ten, kdo se naučí v Ostravě, může říct, že už něco umí. Zákon stanoví minimální počet jízd pro sk. B je 28x 45min. Někomu toto stačí, ale někomu ne. Pak by si logicky měl přikoupit jízdy navíc, aby mohl zkoušku zvládnout. Ale nikdo jej k tomu nemůže přinutit, neboť, základní počet jízd má splňěn. Učitel vidí, jak na tom člověk je a je schopen posoudit, zdali zkoušku zvládne, či nikoliv, tak samozřejmě doporučí, že by bylo potřeba mít nějaké jízdy navíc. Ale ne z důvodu toho, že bychom na někom chtěli vydělávat, ale ten člověk prostě na to v daný okamžik nemá. Když jej připustíme v takové fázi na zkoušky, tak samozřejmě vyhodí 700kč magistrátu za správní poplatek a projede se 5 min, než mu komisař zkoušku ukončí. Není lepší investovat peníze do sebe a za těch 750 kč si třeba přikoupit 3x 45min jízdy?
Milý pane, nebo slečno. Mrzí mne Váš názor a zároveň vytáčí. Kdyby jste měl-(a) v sobě kousek slušnosti, tak se alespoň podepíšete pravým jménem a neschováváte se za Pavla Ondráčka.
A poslední věc, nebudeme jako jiné autoškoly! Nehodlám se řídit systémem, všude to dělají jinak, sice špatně, ale dělají to všichni, tak je to asi dobře. Systém jiných autoškol nahrává lidem, kteří se nechtějí učit, kteří jsou líní docházet na teorie, kteří jsou líní dojet tramvají 3 zastávky na místo, kde začne jízda.
Mrzí mne, že lidé neumí řešit problémy z očí do očí. Pokud se Vám cokoliv nelíbilo, měli jsme to řešit osobně a ne tady přes internet a ještě pod cizím jménem. Již na úvodní hodině všem říkám, když bude nějaký problém, ozvěte se. Telefon i email na mne každý má.
To je vše, co bych k Vašemu komentáři dodal.
Přeji hezký den a mnoho úspěchů v životě.
Tomáš Otisk